Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: Dubte pregunta hidràulica

Dubte pregunta hidràulica fa 4 anys 5 mesos #51834

• dimoni datac
  • Avatar de dimoni datac Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Junior
  • Navegador Junior
  • Missatges: 33
  • Gràcies rebudes: 5
A l'examen de barna del 2007 surt aquesta pregunta:

En una instalacio d'aigua amb manegues, quina de les opcions no succeïrà, si disminuïm la secció de sortida?

a) Augmentarà la pèrdua de càrrega
b) Augmentarà l'abast
c) Augmentarà la pressió a la mànega
d) Disminuirà el consum d'aigua.

Dona com a bona la a, per descarte tb crec que es la a pero no li veig la lògica ja que si disminuïm la secció a la sortida tenim un diametre mes petit i si tenim en compte que les perdues de carrega son inversament proporcionals al diametre, la a tambe hauria de ser correcta igual que les altres respostes.

Algú em pot raonar perque la a) es la correcta??

Merci!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.

Dubte pregunta hidràulica fa 4 anys 5 mesos #51839

• alberts
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 108
  • Gràcies rebudes: 2
Quan parla de disminuir la secció de sortida, no es refereix al diàmetre de la canonada o de la mànega, sinó a l'orifici de sortida de l'aigua ( per exemple, tancant la llança una mica). Les pèrdues de carrega són inversament proporcionals al diàmetre de la canonada, però en aquest cas, aquest diàmetre es mantè constant, i el que es disminueix es la secció de sortida , per tant, teoricament no augmentaran les pèrdues de càrrega.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Joca2211

Dubte pregunta hidràulica fa 4 anys 5 mesos #51900

• dimoni datac
  • Avatar de dimoni datac Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Junior
  • Navegador Junior
  • Missatges: 33
  • Gràcies rebudes: 5
D'acord alberts és com em pensava. M'havia imaginat malament la situació.

Merci

Dubte pregunta hidràulica fa 4 anys 5 mesos #51901

• lardis
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 71
  • Gràcies rebudes: 18
En tot cas....entenc que les pèrdues de càrrega disminuirien. Doncs són proporcionals al cabal i tancant la sortida disminuïm el cabal.
No creieu?

Dubte pregunta hidràulica fa 4 anys 5 mesos #51908

lardis, en una instal·lació el cabal es manté constant, es a dir, per molt que estrenyis o eixamplis la mànega la cantitat d'aigua sempre serà la mateixa.
el que succeiría a la sortida de la mànega, en el cas que féssim mès petit el conducte de sortida, sería augmentar la pressió dinàmica i reduïr la pressió estàtica (principi de bernoulli) però el cabal es mantindría igualment constant
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: lardis

Dubte pregunta hidràulica fa 4 anys 5 mesos #52205

Si el cabal es manté constant, la qual cosa amb la que estic d'acord, per què diu que disminueix el consum d'aigua?

Dubte pregunta hidràulica fa 4 anys 5 mesos #52212

bones companys! aquest tema ami tmb em confon bastant, estic amb mgo, si el cabal es mante constant, perque disminueix el consum?

y molts cops e vist preguntes en que simplement diuen augmenta o disminueix presio, sense especificar si es estatica o dinamica, quina de les dos enteneu quan nomes pregunta presio?

Dubte pregunta hidràulica fa 4 anys 5 mesos #52215

Jo entenc que quan circula aigua per la mànega.. tenim la pressió dinàmica. i quan l' aigua no circula està en pressió estàtica
al obrir la llança cau la pressió estàtica i es converteix en pressió dinàmica perque comença a fluir. llavors nescessitem una bomba per mantenir aquesta pressió dinàmica sino s'acavaria el tema...

entretingut el tema :side:

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.143 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok