Bon dia,
Sóc un estudiant de Física que des de fa temps m'agradaria ser bomber, focalitzat en la part més tècnica d'aquesta feina (càlculs matemàtics, meteorològics, etc.)
Més d'una vegada m'han dit que amb els meus estudis (Grau en física, màster en astrofísica), m'haurien d'ajudar per a aquesta feina, sobretot per tenir coneixements molt avançats en matemàtiques i meteorologia.
Ara bé, llegint les bases de inspector o sots-inspector (d'altres només hi ha promocions internes fins a escala bàsica), posen com a requisits tenir graus, però només esmenten arquitectures tècniques i demés.
La pregunta és si amb els meus estudis puc fer aquestes oposicions o algunes altres del cos superiors a bomber d'escala bàsica, o l'oferta només és pública per a arquitectes i enginyers.
P.D: demanar disculpes perquè sense voler vaig publicar-ho a Bombers de BCN.
Pots fer perfectament presentar-te a les oposicions de sots-inspector o inspector. Només has de complir els requisits que surten a les bases. Potser sí que és cert que alguns llocs de treball dins el cos has d'estar habilitat per fer certes tasques i si has de ser enginyer o arquitecta, però no són tots.
Les úniques categories que tenen accés per torn lliure són bombes d'escala bàsica ( aquesta categoria desapareixerà i s'accedirà directe a bomber de primera), sots-inspector inspector. Les altres categories són promoció interna (has d'estar dins el cos, tenir experiència en la categoria inferior...etc).
El meu consell és que si no t'interessen les feines operatives i t'agrada més la feina de desenvolupament tècnic no et presentis a escala bàsica i vagis directament a sots-inspector. També t'haig de dir que si entres a escala bàsica ( o bomber de primera) segurament tindràs més facilitats per progressar dins el cos.
Per accedir a inspector jo m'esperaria a estar dins el cos i veure si ets adequat per la feina que fan (a més fa res va sortir una convocatòria).
Apa, ha estudiar!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: VFRub
Bona tarda, moltes gràcies per la resposta. Ha estat de gran ajuda!
Com a dubte addicional, a l'última convocatòria de Generalitat per a sots-inspector, hi diu a les bases com a requisit: "Estar en possessió de la titulació universitària oficial de diplomat universitari, d'enginyer tècnic, d'arquitecte tècnic o grau equivalent o d'una titulació superior.". En aquest cas, la convocatòria seria exclusiva per a enginyers/arquitectes, o m'hi podria haver presentat?
We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.