Holaaa, fa un temps estic pensant en opositar a bombera. Porto dies informan-me i llegint els missatges que hi ha per aqui, per saber una mica mes com funciona tot aixo de les opos. Hi ha coses que per tot el que he anat veien tinc bastant clares, pero en altres em sorgeixen alguns dubtes. He estat pregunat a les academies que poseu per aqui que són les millors, pero m’han dit que fins la tardor no hi haura formació. Ja he aconseguit el temari de festefort per anar començant a mirar-m’ho. Nose si hi ha alguna noia en la mateixa situació?. Per saber com ho esteu fent. Em sento molt perduda,que imagino que es el normal quan es comença.
Tema entrenaments m’agradaria trobar un bon lloc per anar familiaritzant-me amb les proves. Nose si sabeu d’algun lloc?
Pero bueno la idea seria compartir aquets dubtes i almenys tenir clar que anem pel camí correcte.
Nose si hi ha algun lloc on compartir tot aixo apart d’aquesta pagina i fins i tot compartir estudi o entrenament.
Moltes gràcies.
Al principi es normal no saber com va tot aixo, pero poc a poc veuras que es mes facil del que sembla. A les bases trobaras totes les regles del joc, cada convocatoria pot ser una mica diferent.
Pel temari ves estudiant per lliure fins que puguis fer un curs, si pot ser, presencial. Al principi va molt be fer aquests cursos.
Per les fisiques mira les bases per saber que demanen i posat a entrenar, segons el teu estat fisic necesites mes o menys temps per arribar al que demanen. Com a llocs, de Barcelona nomes conec "zona5" que fan entrenaments a can drago.
Sort!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: jaidy
És normal que vagis perduda, fins que no surten les oposicions no saps amb què jugaràs, però sempre pots guiar-te per l'última convocatòria, ja que segurament serà igual o molt semblant. Ja fas bé d'anar llegint aquest fòrum, així veus els dubtes que ens sorgeixen als que estem en procés des de fa temps i com ho anem resolent tot.
Per la teoria tu comença per lliure, fent unes primeres llegides al temari que tens. Cal pensar que són temaris lliures, ja que a les bases mai diuen el contingut, només els temes, així que tot és bastant aleatori. Un cop ja ho tinguis bastant llegit, comença a buscar tests i prova els de les últimes convocatòries. També et recomano l'APP de Ràcord Girona, on tenen preguntes per cada tema i pots fer simulacres.
Per les físiques també ves entrenant per lliure. Apunta't a un bon gimnàs i segur que trobaràs algun monitor mínimament bo que pot fer-te un pla d'entrenament només ensenyant-li les bases. Un cop s'apropi la data, ja t'apuntaràs a alguna acadèmia per acabar de perfilar i fer algun simulacre, però ara no t'estressis i ves fent mica en mica.
Sobretot, el que necessites són moltes ganes i temps, així que fot-li canya i a per totes!
Bones, jo tinc un dubte relacionat amb el carnet C. Quan he parlat amb acadèmies m'han dit que em puc presentar a les opos sense el carnet, però que abans acabar-les l'he de tindre, però a les bases posa que un dels requisits és tindre el carnet C.
S'ha de tindre el carnet C si o si per presentar-te o tel pots treure mentre l'oposició està en curs?
Aquestes acadèmies que t'han aconsellat... Si realment t'han dit això, evita anar-hi a fer cursos, que t'han enganyat. El que diu a les bases es oficial i es el que va a missa. El C l'has de tenir abans de la finalització del període d'inscripcions a la convocatòria.
Hola! També sóc nova intentant assabentar-me d'alguna cosa. Sobre les acadèmies presencials, jo estic a les afores de Barcelona, i mirant ressenyes d'aquestes acadèmies he vist que no les recomanen... fins i tot algunes de bcn. Havia pensat a fer-la en línia, a mi ritme, tipus bomber ninja o alguna així. Què penseu?
L'única cosa dolenta és no conèixer ningú presencial que pateixi amb tu jajajaja
Ara al setembre Racord fara cursos presencials, mira't la se va web i ha veure si t'interessa. Crec que algun d'aquests cursos es fan per Bcn o afores. Fa temps que pregunto a gent i tothom m'ha recomanat aquesta ''academia'', no se si algú amb mes experiencia pot opinar
Jo tb em sento perduda... Cap a l'estiu començare amb el gym i al setembre vui començar en serio amb el temari tb e deixat el comentari a veure si hi ha algu dels voltants de tgn que sap algo.
El llibre le comprat a Ràcord Girona, molt amables atents i donen ànims.
Hola!
Jo estic començant en aquest món. M'acabo d'apuntar per treurem el Carnet de camió i vull començar a estudiar per prepararme per les properes oposicions.
Aprofito per llançar dubtes varios buscant aclarir dubtes:
Tema estudi: Nose si començar a estudiar amb els llibres de Racord Girona o provar amb bombero ninja. Algu que sapigui que tal es bombero ninja per aqui?
Tema mèrits: Em podrieu dir quines coses donen punts?
Tema requisits: En quan al nivell C de català. M'he de treure algun algun curs si tinc estudis universitaris?
Gent de Lleida que s'estigui preparant: M'agradaria coneixer algu de Lleida que s'estigui preparant per ser companys de fatigues!
Moltes gràcies! Ànims a tots els que esteu amb les opos!
Hola!
Jo estic començant en aquest món. M'acabo d'apuntar per treurem el Carnet de camió i vull començar a estudiar per prepararme per les properes oposicions.
Tema estudi: Nose si començar a estudiar amb els llibres de Racord Girona o provar amb bombero ninja. Algu que sapigui que tal es bombero ninja per aqui?
Tema requisits: En quan al nivell C de català. M'he de treure algun algun curs si tinc estudis universitaris?
Gent de Lleida que s'estigui preparant: M'agradaria coneixer algu de Lleida que s'estigui preparant per ser companys de fatigues!
Hola! Estic en la mateixa situació. He començat amb el carnet C i m'estic preparant el temari amb els llibres de feste-fort i el material audiovisual del bomberoninja que està força bé, ja que només llegir els llibres es pot fer molt feixuc, i complementar-ho amb més info i una explicació és molt còmode. Al setembre començaré un curs presencial al festefort.
La ESO cursada a Catalunya ja és equivalent al nivell C de català.
Hola!
Molt bones!
Jo també estic vivint a Lleida i preparant Opos a saco!
Et deixo el meu Instagram en cas de que vulguis entaular conversació: Valhasx.
We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.