Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: Els contractes formatius puntuen com a mèrit?

Els contractes formatius puntuen com a mèrit? fa 1 setmana 4 dies #65387

• lidia.se
  • Avatar de lidia.se Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 2
  • Gràcies rebudes: 0
Hola a tots i totes!

Sabeu quins tipus de contractes puntuen com a mèrits de cara a les opos de Barcelona?
Actualment estic cursant un FP (grau mitjà en construcció) per a preparar la prova d'ofici (acabant el primer curs), i se'm presenta la possibilitat de fer el sistema dual (que no és el mateix que fer pràctiques en empresa com s'ha fet sempre), durant tot el segon curs. El dual consisteix en treballar durant tot el curs en una empresa per a completar la formació, amb contracte de treball (com és lògic, de formació o pràctiques), inscrita a la Seguretat Social, amb remuneració, etc.

El meu dubte és si aquests tipus de contractes formatius puntuen com a mèrits, o només puntuen el contractes laborals "estandard".... No sé si algú s'ha trobat en aquesta situació, o si sap on podria consultar-ho o amb qui podria contactar per saber-ho, perquè a les bases anteriors no està especificat o jo no ho he sapigut trobar...

Moltes gràcies d'avançat i encantada! (sóc nova al foro) :)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.

Els contractes formatius puntuen com a mèrit? fa 1 setmana 4 dies #65391

Bones!
No s’especifica cap tipus de contracte, el que sí sé és que la feina ha de ser relacionada amb algun dels àmbits els quals ells proposen a les bases, ja sigui per conveni o per les funcions que desenvolupes dins de l’empresa.
(Crec que ningú sap ben bé com ho valoren)

En el cas que comentes, un contracte de formació i aprenentatge sí que seria vàlid. Has de tenir en compte però, que la durada mínima d’aquests contractes ha de ser d’uny any, i pot ser prorrogable fins a 3. Si el temps de contractació és inferior al any (excepte algun conveni) possiblement no sigui aquest tipus de contracte. Fixa-t’hi a l’hora de firmar.
Ah! I has de ser menor de 25 anys per poder tenir un d’aquests contractes si no vaig errat. Pel demés crec que no hi hauria problema!
Salut i benvinguda!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: lidia.se

Els contractes formatius puntuen com a mèrit? fa 1 setmana 3 dies #65396

Si es de formació o practiques no compta com a merit això tinc entes jo
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: lidia.se

Els contractes formatius puntuen com a mèrit? fa 1 setmana 3 dies #65400

Un contracte de formació i aprenentatge no és el mateix que un contracte de pràctiques.
Sé segur que el de formació i aprenentatge sí compta.
En el el cas del de pràctiques no ho sé segur.

Els contractes formatius puntuen com a mèrit? fa 1 setmana 3 dies #65406

Hola Lidia!!
Per començar, lo més essencial de qualsevol tipus de relació laboral que puguis ser susceptible a meritar, es que hi haguí un contracte laboral i no cap altre conveni cooperatiu o acord marc. Si la formalització de la relació es a través d’un contracte laboral (sigui quina sigui la tipologia), lo següent a mirar es l’activitat de l’empresa y la categoria de contractació.

Com ja s’ha parlat, l’activitat de l’empresa ha de ser relacionada directament amb les citades al annex de les bases. Per una altre banda, la categoria de contractació, ha de ser d’un dels oficis afins i rellevants que parla les bases. Aquest últim punt, subjectiu i valorable pel tribunal del procés en qüestió, és el menys controlable i variable.

Per últim, i no menys important, s’ha de mirar en quin grup de cotització estàs. Això, un cop comences a treballar, al demanar la vida laboral ho podràs veure. Es important cotitzar en grups de peó, oficial de 3ª o oficial de 1a.

Totes aquestes conclusions i dades, han sigut elaborades per la meva experiència, el molt trucar y preguntar, i a la practica veure el que m’han valorat en aquesta darrera opo.
Espero haver ajudat en un tema tan important com aquest.

Salut!!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Backdraft, lidia.se

Els contractes formatius puntuen com a mèrit? fa 4 dies 7 hores #65467

• lidia.se
  • Avatar de lidia.se Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 2
  • Gràcies rebudes: 0
Bones!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per dedicar temps a contestar-me! Aquesta setmana per veure si acabava de resoldre el dubte em vaig passar per un parc i també vaig trucar a l'Oficina d'Informació d'Oposicions i Concursos, i em van assegurar (a l'oficina d'info de les opos) que els contractes de formació (tant formatius com pràctiques), no meriten.... una llàstima, ja que segons tinc entés ara els poden fer fins els 30 anys (i no fins els 25 com abans).

Igualment, gràcies per les vostres respostes, em són útils per un futur per si em plantejo buscar feina relacionada amb el sector un cop acabi el cicle. Salut!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.498 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok